Calanques de Marseille

English version (click here)

Olime selleks nädalavahetuseks plaaninud pikema tripi Verdon Gorge´i aga toimusid väikesed plaanide muudatused ning sõitsime lihtsalt üheks päevaks Les Calanques rahvusparki, mis asub täpselt Marseille külje all. Meie ise pesitseme külas Maubec ning siit oli sinna 2h tee (kilomeetreid küll alla 100 aga siin asula asula järel). See park on kaunis just oma huvitavate kaljude ning mereääre tõttu. Meie seekord tatsasime niisama ringi ja ujuma ei läinud kuna oleme mõlemad tõbised. Ühed vettehüpped kaljudelt on aga kindlasti asi mille tahaks varsti järgi proovida. Ilmad on siin ikka veel soojad ning meri peaks ju sügisel kõige soojem olema, nii et jõuame veel küll. Kuna otsus sinna minna tuli alles sama päeva hommiku  siis ma ei jõudnud korralikult eeltööd teha ning kohale jõudes selgus, et auto tuleb parkla jätta ning jala edasi vantsida. Mitte, et jalutamises midagi halba oleks vaid me lihtsalt ei teadnud sealseid radu ning kõndisime huupi mere suunas. Rajad olid seal erinevate värvidega märgistatud ja nüüd googeldades leian isegi mingeid umbmääraseid kaarde. Minu soovitus oleks eelnevalt kaart muretseda ning rohkem aega varuda, söök kotti ning seiklema. Samuti on seal lähistel kaunis mereäärne linn Cassis, mida võiks külastada. Jah, ja muidugi Marseille ise. Minu jaoks jääb see linn liiga suureks, et mul tuleks isu sinna uudistama minna. Läbi sõitsime ikka ning viskasime pilgu peale, öine liikuls seal oli täielik õudusunenägu mõnel korral 😀

Mere äärde kohale jõudsime me kenasti sest maastik polnud seal ka liiga keeruline ning sai “iseendale radasid luua”. Isegi lastega oleks seal väga timm matkata. Ka Susla oli meil kaasas ning ta tundus eriti sillas igasugustest järsematest ronimistest jne. Me muidugi valisime ka kõige kõrgema “künka” kuhu ronida. Vaade seal oli supper. Meri teeb lihtsalt asjad alati nii palju paremaks. Seljataha jäi ka Marseille linn, mida tagasi jalutades loojuva päikese valguses päris kena vaadata oli. Seekord aga vähe juttu ja rohkelt pilte! 🙂

Keegi samuti Prantsusmaa fänn nagu mina?

1 thought on “Calanques de Marseille”