Ja täna ongi minek! Ilmselt juba mõne tunnipärast istume autosse ja paneme Prantsusmaa poole ajama. Ausalt öeldes ei kujuta me kumbki ette kuidas meie elu välja nägema hakkab või mis meid kõik ees ootab. Aga see just ongi põnev eks! Heh, kõige vähem aimab midagi ilmselt meie koer Susla kes hetkel kuskil oleskleb ja mõnuleb ning ei aima, mis seiklused teda kõik ees ootavad.

Aga väike ülevaade siis kus me omadega oleme: Juunis saime oma esimese Wwoof kohaga kokkuleppe tehtud 6 nädalaks ning otsustasime, et uut kohta otsime alles seal olles sest siis teame ehk paremini mida ja kuidas me edasi teha tahaks. Hiljuti saime oma auto maha müüdud ja soetasime asemele LPG gaasi ja bensu peal sõitva auto. Kuigi algseslt oli plaan, et tahame mingit minivan stiilis autot, et saaks elamise nats sisse ehitada siis otsustasime ikkagi lõpuks lihtsalt suurema universaali kasuks sest a)polnud gaasiseadmega minivane b)nende küttekulu on suur ning c)uued liiga kallid ja vanad…. liiga vanad ja logud. Gaasiseadmega auto aga seetõttu, et gaas on palju,palju odavam. Isegi kui ta võtab kõvasti rohkem kütust kui meie eelmine diisli oma siis rahaliselt tuleb ikkagi odavam. Ja ruumimõttes saime kingiks hoopis suusaboksi kuhu saab omajagu asju eest ära panna ning mahub autos ilusti magama ka. Kasutame autos asjade organiseerimiseks erinevaid plastist kastikesi, mille Kristjan omavahel krõpsudega kinni pani, et need sõidu ajal kuhugi ei liiguks.

Aga ilma planeerimata ei suuda ma ju kuhugi minna ning seega planeerisin ka meie teekonna Prantsusmaale. Tundus lihtsalt liiga igav Prantsusmaale kohale sõita seda teed mööda, mida gps soovitab ja siis teepeal lambist peatusi teha. Seega valisin teekonna, mis tuleb paarsada km pikem kuid läbib 8 riiki ning peatuda saab paljudes ägedates kohtades. Ning ajaliselt etteplaneeritus garanteerib ka selle, et me ei jää lõppsihtpunkti hiljaks ning jõuame kõikjale kuhu soovime. Hetkel olen paika pannud peatused ning arvestanud nende läbimiseks kuluva aja.

1. Abja-Paluoja – Kaunas (Leedu)

450 km, mille läbimiseks kulub umbes 6-7h. Aja sisse on arvestatud ka juba mõned peatused. Kaunases on siis meie esimene peatus. Tean juba ette ära, et seal on üks monoment, mida kindlasti soovin Kristjanile näidata ning üleüldiselt tundub, et selle distantsi tagant võiks juba üks jalgade sirutamise peatus olla. Ilmselt jõuame sinna kunagi täna õhtu ning plaan oleks enne öist une peatust juba ka edasi liikuda.

2. Kaunas – Krakow (Poola)

700km – ajaliselt 11-12h. See vahemaa on ka kõige suurem aga ilmselt kuskil pool sõidame juba eelmisel õhtul ära. Kuigi teepeale jääks ka Varssav siis oleme otsustanud seal mitte väga peatuda. Esiteks juba seetõttu, et suurlinnad ei ole nii köitvad ning kogu jama parkimise ja tiheda liiklusega ei oleks meile nii meeltmööda. Krakowisse olen ma ka ise varem minna tahtnud ning see tundub hea võimalus, samuti on seal lähistel Wieliczka soolakaevandus, mille külastus oleks ka väga vahva aga ilmselt meie plaanidesse ei mahu (pileti hind oli 13€). Peatus Krakowis jääb ka ilmselt lühikeseks sest teekonna lõpupoole on nii palju kohti kus tahaks natuke rohkem aega veeta.

3. Krakow – Zakopane (Poola)

106km – 2h. Kiviga visata eks! Aga selles kohas ei saa peatumata jätta. Kunagi eurotrippil käies käisin seal mägedesse ronimas. Ronimas selles mõttes, et seal on tehtud inimestele rajad mööda mägede külgi ning mööda neid pidevalt väikese tõusuga ja vahest ka nn kivist leiutatud treppidega on võimalik täiesti ühe mäe tippu jõuda. Ma ei ole kindel kui kõrge just see mägi on aga kuskil 2km kanti ta jääma peaks. Muidugi saab seal lihtsalt minna ka üles korvtõstukiga kuid jalgsi on tasuta ning teekond äge. Ma isegi ei tea kust nende radade kohta infot leiaks sest me avastasime need tookord täiesti pool juhuslikult. Ma isegi ei tea kas need augusti lõpus enam lubatud või avatud on aga tasub loota.

4. Zakopane – Bratislava (Slovakkia)

335km ja 4-7h. Slovakkia põhja osa on oma maastiku poolest minu arvates täiesti imeline, nii et ma ei imesta kui see sõiduaeg veelgi venib, et erinevates kohtades loodust nautida. Bratislavaga on selline naljakas lugu, et ma ei ole sellest kohast varem midagi suurt arvanud või oodanud. Nimi on jäänud kuskilt komöödia filmist (vist eurotrip?) meelde, kus seda kohta kujutati jube vaese ja nõukaaegse olekuga. Ja siis nüüd teekonda planeerides ma nii muuseas googeldasin seda ning ma olin hämmingus kui kaunis Bratislava tegelikult on. Seega tahaks seal natuke ringi vaadata.

5. Bratislava – Viin – Salzburg (Austria)

400km – 4-7h (oleneb kas ja kaua Viinis peatume). Viinist mööda sõitmine oleks lihtsalt patt. Kindlasti leiame me midagi, mida sooviks Viinis või selle ümbruses külastada. Kuid kuna tegemist on jällegi suurlinnaga siis kohapeal otsustame kas meil oleks äkki targem teha autoga paar tiiru ning edasi liikuda. Lisaks veel tundub minu jaoks Salzubrg oma maastiku poolest nii palju köitvam, mäed võluvad alati.

6. Salzburg – München (Saksamaa) – Interlaken (Šveits)

600km ning 7h-1päev.  Salzburgist Interlakenisse sõites suunab maps meid läbi Müncheni. Kuid jällegi parkimisega on suurtes võõrastes linnades keeruline sest igakord selle eest tasuda oleks meile liiga kulukas. Hetkel ma veel netist uurides aru ei ole saanud kus ja kas seal üldse tasuta parkida saaks. Seega arvan, et jällegi sõidame läbi ning vaatame mõne muu väiksema koha kus peatuda ja ka üürike aega Saksamaad nautida enne Šveitsi piiri ületamist. Interlaken on aga üks kaunitest Šveitsi linnades, mis asub mägedes. Seal on ka kuulus Harder Kulm vaateplatvorm, mida me külastada sooviks. Šveits on üldse ääretult kaunis riik ning on tunne, et seal tahaks vist iga mõnekümne kilomeetri tagant peatuda. Samuti jääb tee peale veel väikeseid linnakesi ja täiesti hindematvalt ilusaid järvi mägede keskel. Näiteks Lausanne ja Lucerne!!

7. Interlaken – Wwoof farm

300km – 4h kuni 1päev. Nii suur ajavahe seetõttu, et hetkel on meil justkui 1-2 päeva varu kuid ilmselgelt kogu planeeritud graafik alati lükkub. Pause rohkem kui arvestame ja mõnes kohas võibolla läheb kauem kui oleme plaaninud. Seega Viimase 300km läbimiseks võibki olla meil aega nii palju kui kulub või meil võib olla terve päev aega ringi tuuseldada. Teepeale jääb ilusaid kohti näiteks nagu: Bern, Thun, Niesen jp. Ehk natuke jääb meie teekonna lõppu ka mitte planeeritust.

Rahalise kokkuhoiu mõttes vaatasin järgi ka, kus riikides kindlasti tuleks paak gaasi täis tankida sest seal lihtsalt nii odav. Võrdluseks ütlen kohe, et Eestis on 0,56€/L. Hea odav on – Lätis 0,5€/L, Poola 0,41€/L, Saksamaa 0,53€/L. Kallim aga -Slovakkia 0,58€/L; Austria 0,68€/L; Šveits 0,73€/L ja Prantsusmaa 0,74€/L.

4 thoughts on “Me kolime … autosse! Ja autoga Prantsusmaale! Millise huvitava teekonna selleks valisime?”

• Edu teile sellele pikale ja (blogi jutu järgi) toredale reisile . Et teil läheks kõik seal hästi . Jälgin teie edaspidiseid tegemisi siin blogis .

• Väga lahe. Me tegime ka kuu qja eest väikse tripi ehk pakkisime lapsed ja ennast autosse ning läksime pitsat sööma- Itaaliasse. Me polnud mitte miskit ette vaadanud ega bronninud. Ainult selle panime paika, et kui Pisa torn nähtud ja pitsa söödud, siis hakkame Eesti poole tagasi hoidma. Suurepärased 11 päeva!

• Heh, eks sellised planeerimata spontaansed reisid ongi vägevad, ei ole mingeid ootusi ega kava, mida peaks jälgima. Saab lihtsalt nautida! Me ka otsustasime paugupealt ringi, et sõidame Šveitsi asemel Itaaliasse Lake Como äärde, otsustus ka suurepäraseks valikuks ! 😉